top of page
  • Foto van schrijverAaliyah Muggen

EERSTE STAGEWEEK: HOOFDKANTOOR STAATSBOSBEHEER & KENNISMAKEN

Staatsbosbeheer beheert het groene erfgoed van Nederland; 270.000 ha natuur die zij beschermen, die je kunt beleven en die zij samen met en voor anderen duurzaam benutten.


Als grootste terreinbeheerder draagt Staatsbosbeheer bij aan een aanpak die Nederland ook voor de toekomst verzekert van een groenere en natuurlijke omgeving waar iedereen gezond en veilig kan leven en werken. Die ambitie hebben zij vertaald naar vijf prioriteiten en doelen; biodiversiteit, klimaat, recreatie, grondstoffen en participatie. En ik mag als stagiaire Communicatie - Team Media mijn steentje daar aan bijdragen!

Tekst gaat verder onder de foto




Afgelopen maandag 06 februari startte ik met mijn afstudeerstage op het hoofdkantoor van Staatsbosbeheer in Amersfoort. De aankomende 5 maanden zal ik de functie van stagiaire Communicatie - Team Media vervullen. Tijdens mijn stageperiode ga ik mij bezig houden met alle corporate communicatiemiddelen van Staatsbosbeheer. Dan moet je denken aan het maken van content voor de website, het intranet, de social mediakanalen en het personeelsblad. Ik doe ervaring op met het maken van contentplannen en briefings, adviseren, schrijven en redigeren, beeldbewerken, webcare en allerlei andere reguliere redactietaken. Daarnaast doe ik een kort onderzoek.


De eerste dag werd ik vriendelijk ontvangen, in de imposante ontvangsthal van het gebouw, door mijn stagebegeleidster en teamleider Media. We dronken samen een kop thee en bespraken wat ik allemaal op mijn eerste dag kon verwachten. “…vooral heel veel kennismaken”. En dat was een week-vullende taak kan ik je vertellen.


Het communicatieteam op het hoofdkantoor bestaat uit ongeveer 15 werknemers met elk een ander takenpakket. Er is o.a. iemand die zich bezig houdt met het schrijven van natuurverhalen, de invulling van de website doet en woordvoerders die persberichten schrijven voor journalisten en media.


Ik heb al diverse dingen mogen doen zoals; een Instagram,- Facebook,- en Twitter-bericht schrijven, belangrijke overleggen bijwonen; waar het nieuws omtrent Staatbosbeheer werd besproken, input geven in een concept en het volgen van de training ‘webcare’, want hoe ga je om met alle vragen, opmerkingen, complimenten en klachten gericht aan Staatsbosbeheer?


Ik kijk uit naar de komende maanden. Mijn agenda staat alweer vol met leuke afspraken. Zo ben ik uitgenodigd door één van de woordvoerders om aan te schuiven bij een actualiteit overleg, zal er een fotoshoot plaatsvinden in samenwerking met afdeling Beeld, voor een foto van mij en andere stagiaire Isabella. Een manier om onze kennismaking óók via het intranet (personeelsplatform) te delen, zodat iedereen weet wie de nieuwe vogeltjes zijn in het gebouw.


Als die net zoals de eerste week worden, kan ik alleen maar heel tevreden zijn met mijn stageplek bij de groene kracht van Nederland.


X- Aaliyah

27 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page