top of page
  • Foto van schrijverAaliyah Muggen

VIERDE STAGEWEEK: MIJN DRAAI GEVONDEN

Inmiddels heb ik al een maand doorgebracht op het hoofdkantoor van Staatsbosbeheer in Amersfoort, en wat vliegt de tijd! Het lijkt erop dat ik vrijwel iedereen van Team Media heb ontmoet en gesproken. Na het verschijnen van een nieuwsbericht op het intranet van Staatsbosbeheer over mijn komst en die van de andere stagiaire, kreeg ik ook de kans om andere collega's te leren kennen. Communicatieadviseurs, managers, teamleiders, medestagiaires, marketeers, juristen, woordvoerders - de lijst lijkt eindeloos. Op zulke momenten besef ik altijd opnieuw hoe indrukwekkend en omvangrijk de organisatie van Staatsbosbeheer werkelijk is.


De afgelopen weken heb ik mijn creatieve vaardigheden weer volop kunnen inzetten. Ik heb mijn collega's bijgestaan bij het creëren van diverse social media content. Het meest plezier beleefde ik aan het omvormen van foto's, geschoten door de boswachter(s), tot strategische content voor de social media kanalen van Staatsbosbeheer.


Tekst gaat verder onder de foto



Ik heb afgelopen weken ook enorm veel overleggen en brainstormsessies gehad. Zo was er een groot layoutpresentatie van het jaarmagazine voor de interne doelgroep van Staatsbosbeheer, een brainstormsessie voor de jaarlijkse campagne ‘Kraamkamer Natuur’; een campagne om oplettendheid te vragen van de natuurbezoeker die een ‘kraamkamer’ (natuurgebied) bezoekt aangezien het broedseizoen er aan komt, een sparsessie over de website, Refresh/kick-off bespreking van een nieuw idee voor de socials van Staatsbosbeheer en de standaard maand/week/content/nieuws- overleggen.


Mijn eerste gedachten was dat het wel even zou duren voordat ik mijn draai zou vinden in het grootse gebouw van Staatsbosbeheer en Team Media, maar het bleek allemaal wel mee te vallen. Het scheelt natuurlijk al een heleboel als je collega’s ook vriendelijk en behulpzaam zijn. Dat komt stiekem ook omdat er meer collega’s zijn van mijn leeftijd. Het is een toffe mix van jonge mensen met frisse blikken én een harde kern met jaren (lees; 35+ jaar) ervaring. Ik heb mijn draai gevonden.


Het onderwerp van mijn onderzoek tijdens mijn afstudeerstage is ook bekend. Het vergt veel contact met ‘Boswachters Publiek’ (het eerste aanspreekpunt en gezicht van een bepaald natuurgebied) uit de natuurgebieden van Staatsbosbeheer. Ik ga er dan ook vanuit dat ik vaak buiten zal zijn tijdens mijn stage. Naast de dagelijkse lunchwandelingen natuurlijk!


Aankomende weken ben ik ook weer druk in de weer met redactionele taken (social media, mail, webcare, etc.) en andere bijzondere overleggen en trainingen. De één met woordvoerders bij de schaapsherder op de Veluwe en de ander op kantoor voor; een mediatraining, gegeven door de woordvoerders, waar het persbeleid van Staatsbosbeheer ter sprake komt, het formuleren van kernboodschappen en het omgaan met journalisten en hun camera. Let's go!


X- Aaliyah

31 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page